Veelgestelde vragen

VEEL GESTELDE VRAGEN

Betalen (5)

Betaalmogelijkheden

Wij hebben meerdere manieren waarop u bij ons kunt betalen. Bekijk ze hieronder

Betaalwijze

IDEAL

Factuur (zakelijk aangesloten)

Contant betalen in de winkel

Pinnen in de winkel

Paypal

Indien u gekozen heeft om het toestel op te sturen en deze weer geretourneerd moet worden, kunt u via IDEAL betalen. Waarom zou u kiezen voor IDEAL? U heeft geen speciale software nodig om de betaling te voldoen. Betalen met IDEAL is overigens gratis en staat het bedrag in de meeste gevallen de volgende dag op de rekening.

Betaling is geweigerd of mislukt?

Betaald maar geen bevestiging ontvangen

Heeft u via IDEAL betaald, maar weet u niet zeker of dit is gelukt? Controleer in dat geval of er geld van uw eigen rekening is afgeschreven. Het kan namelijk gebeuren dat er geen geld wordt afgeschreven. Dit houd simpelweg in dat de betaling niet is gelukt en bent u sowieso geen geld kwijt.

Is er wel geld afgeschreven maar heeft u nog geen bevestiging ontvangen? Geen stress, het kan namelijk even duren voordat het proces helemaal is afgerond. Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij lopen het proces samen met u na.

Betaling is voldaan maar product is nog niet verzonden

Het kan gebeuren dat de transactie vertraging heeft opgelopen. Betalingen worden automatisch geregistreerd maar duren banktransacties wat langer. In de meeste gevallen staat het bedrag de volgende dag op de bank en zal uw product geretourneerd worden.

Facturen

Bij elke reparatie ontvangt u een factuur. Deze factuur is jouw aankoopbewijs en wordt altijd aan u overhandigd of per mail in de bijlage meegestuurd. Heeft u een zakelijk account in onze Online Portal, dan wordt uw factuur hierin bewaard.

Factuur kwijt?

Wij loggen alle uitgevoerde reparatie en bewaren alle facturen in onze systemen. Mocht u uw factuur kwijtraken, geen zorgen! Wij kunnen uw factuur per direct opzoeken en erbij pakken.

Betalingstermijn 

Als bedrijf heeft u bij ons de mogelijkheid om op factuurbasis (achteraf) te betalen. Prettig toch? Alvorens het openen van een account wordt uw bedrijf gecontroleerd of u aan de voorwaarden voldoet en of u kredietwaardig bent. U krijgt namelijk de optie om bestellingen op rekening te plaatsen. Benieuwd naar deze mogelijkheden, dan kunt u bellen of mailen met onze accountmanagers. Service op maat!

Brengen jullie onderzoekskosten in rekening?

Nee, wij brengen géén onderzoekskosten in rekening. Ja, maar jullie hebben toch ervaren technici en een kwalitatief hoogwaardige service? Dat klopt zeer zeker, maar wij gaan u niet belasten met kosten voor het opvragen van belangrijke informatie! Wij begrijpen als geen ander hoe vervelend het is als uw toestel schade heeft opgelopen en u precies wilt weten hoeveel het gaat kosten.

Komt u gerust langs voor een gratis diagnose! Kunnen wij het toestel naderhand niet repareren? Niet goed, geld terug (no cure no pay)!

Wat als de geschatte reparatiekosten hoger uitvallen?

Wij proberen u op voorhand zo goed mogelijk te informeren betreft de kosten. Na het stellen van een diagnose ontvangt u een prijsopgave. Het kan uiteraard gebeuren dat een toestel op voorhand niet volledig getest kan worden en een ander probleem zich op een later moment voor doet. Mocht dit gebeuren, dan berichten wij u tijdig met een aangepaste prijsopgave en wachten wij op uw feedback.

Garantie en reparatie (12)

Repareren jullie toestellen onder fabrieksgarantie?

Nee, wij repareren geen toestellen onder fabrieksgarantie. Wel helpen wij u in alle eerlijkheid te controleren of uw toestel nog fabrieksgarantie heeft en helpen wij u het probleem te analyseren.  De meeste defecten vallen namelijk überhaupt niet binnen de fabrieksgarantie. In gevallen van val-, stoot en/of waterschade komt de fabrieksgarantie volledig te vervallen. Vaak worden klanten afgewimpeld doordat ze te horen krijgen dat men geen aanspraak op garantie hebben door bijvoorbeeld valschade (ook al is dit niet het geval). U betaald vervolgens servicekosten (gemiddeld 40 tot 55 euro) of u moet uw toestel afstaan (indien u niet wilt betalen).

Mocht uw toestel geen val-,stoot- of waterschade hebben opgelopen, dan raden wij aan gebruik te maken van uw fabrieksgarantie. Denk aan defecten zoals: een slechte batterij, bereik, geluid,wi-fi en software. Mocht u een second opinion hebben, dan staan wij van Smartab graag voor u klaar.

Voor onze aangesloten zakelijke klanten bieden wij wèl een fabrieksgarantie-afhandeling!

De reparatie van mijn toestel valt niet onder de garantie, wat nu?

Wanneer uw toestel niet onder de garantie gerepareerd kan worden koppelen wij terug met een prijsopgave. Bent u in de winkel? Dan bespreken wij dit per direct samen en komen tot een oplossing. Niet in de winkel? Dan nemen wij telefonisch contact met u op en/of versturen de prijsopgave per e-mail. In deze e-mail vind u verdere instructies hoe u de offerte kunt beantwoorden.

Status van je reparatie

Wij houden je maar al te graag op de hoogte! 

Zodra een reparatie wordt ingediend, registreert onze Portaal uw product. Met uw eigen unieke reparatienummer kunt u stap voor stap uw reparatie volgen. Bij elke status-update ontvangt u een bericht en kunt u op- of aanmerkingen toevoegen. De status vindt u onder ‘MijnSMARTAB’ op onze website.

Track & Trace

Heeft u ervoor gekozen om uw product door ons te laten retourneren? U ontvangt per e-mail een verzendbevestiging met bijgevoegde track & trace link. Let op, producten die als briefpost verstuurd worden, vindt je geen track & trace code in de e-mail.

Geen zin om in te loggen?

Neemt u liever via de ouderwetse manier contact met ons op, pak gerust de telefoon op! Wilt u liever vertrouwd gebruik maken van uw typ-cursus? Wij zijn bereikbaar via Whatsapp en zelfs een chatfunctie.

Helemaal nergens zin in?

Dat kan natuurlijk ook! Vertrouw op ons en relax! Wij streven ernaar om uw product binnen 24 tot 48 uur te retourneren.

Doen jullie ook aan moederbord reparaties?

Ja, wij voeren ook moederbord reparaties uit. Uiteraard controleren wij voor uw toestel voor een moederbord reparatie in aanmerking komt. Het kan namelijk zomaar zijn dat de dagwaarde van uw toestel vele malen lager ligt dan de moederbord reparatiekosten.

Naast dat wij zelf ervaren technici hebben die dit werk kunnen verrichten, werken wij ook samen met derde partijen! Wij kunnen haast voor elk merk en model het moederbord laten repareren. Mocht het afleveradres in Hoofddorp qua afstand niet te overbruggen zijn, dan kunt u uw toestel ook toesturen. Uiteraard bieden wij ook een haal & brengservice, zodat u zich nergens zorgen over hoeft te maken.

Informeer naar de mogelijkheden.

Hoe weet ik of mijn toestel de reparatie nog waard is?

Onze zeer deskundige technici staan graag klaar om u te assisteren. Wij controleren uw toestel volledig op defecten en stellen alvorens het repareren een vrijblijvende prijsopgave op. U wordt altijd eerlijk geïnformeerd of het nog relevant is om uw toestel te laten repareren. Mocht de reparatie te duur zijn dan adviseren wij om gebruik te maken van uw verzekering of om een nieuw toestel aan te schaffen!

Informeer naar een gratis diagnose. Wij delen graag onze kennis en mening!

Ik ben verzekerd, wordt de reparatie door jullie vergoed?

Nee, dit dient u zelf bij uw verzekering aan te geven.  Wij kunnen u een vrijblijvende offerte en reparatierapport aanleveren, zodat u deze bij uw verzekering kunt declareren. U kunt ervoor kiezen om de reparatie direct uit te laten voeren en zelf het bedrag te voldoen, of dat u wacht tot de verzekering het bedrag op uw rekening heeft bijgeschreven.

U bent altijd welkom voor een vrijblijvende diagnose en/of offerte.

Mijn gerepareerde toestel werkt na ontvangen nog niet naar behoren. Wat nu?

Hebben wij uw toestel gerepareerd en werkt deze na ontvangen niet naar behoren? Neemt u dan contact met ons op, zodat wij met een passende oplossing komen. Zodra wij het toestel onder ogen kunnen krijgen, lopen wij het product na op defecten. In de meeste gevallen lossen wij dit per direct onder garantie voor u op. Het komt natuurlijk ook wel eens voor dat een product transportschade heeft opgelopen, of dat de klacht niet alvorens het repareren is gemeld.

Woont u in de buurt en wilt u snel geholpen worden?

Dan raden wij aan dat u samen met ons een afspraak naar uw voorkeur inplant. Wij zullen zorg dragen dat u binnen 30 tot 45 minuten wordt geholpen en uw toestel volledig naar behoren functioneert.

Ik woon niet in de buurt, wat nu?

Geen probleem, geen stress! Wij zorgen ervoor dat uw product kosteloos wordt opgehaald. Onze haal & brengservice heeft een landelijke dekking, waardoor uw product binnen 3 uur afgehaald kan worden. Op onze kosten ontvangt u een label die u op het pakket dient te plakken. Uw pakket wordt vervolgens zo spoedig mogelijk afgehaald, zodat wij deze kunnen repareren.

 

Klachten

Onze nummer #1 prioriteit, is klanttevredenheid en service! Bent u niet tevreden, dan spijt dit ons ten zeerste! Soms wordt er iets over het hoofd gezien of is er sprake van een misverstand. Wij doen er dan ook alles aan om u volledig naar uw wens te helpen. Tot slot zijn wij ook maar mensen, ook al zien wij er niet altijd zo uit!

Wat nu?

Voor elk probleem is een oplossing. Neemt u contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke dag telefonisch te bereiken op:

  • Maandag tot donderdag – 09:00 uur tot 18:00 uur
  • Vrijdag – 09:00 uur tot 19:00 uur
  • Zaterdag – 10:00 uur tot 17:00 uur
  • Zondag- 12:00 uur tot 17:00 uur

Ook bereikbaar via Whatsapp, e-mail en chat! Wij geven voorkeur aan telefonisch contact, zodat wij verder in detail kunnen treden en u de best mogelijke service kunnen aanbieden. Sorry, sorry en sorry =D

Brengen jullie onderzoekskosten in rekening?

Nee, wij brengen géén onderzoekskosten in rekening. Ja, maar jullie hebben toch ervaren technici en een kwalitatief hoogwaardige service? Dat klopt zeer zeker, maar wij gaan u niet belasten met kosten voor het opvragen van belangrijke informatie! Wij begrijpen als geen ander hoe vervelend het is als uw toestel schade heeft opgelopen en u precies wilt weten hoeveel het gaat kosten.

Komt u gerust langs voor een gratis diagnose! Kunnen wij het toestel naderhand niet repareren? Niet goed, geld terug (no cure no pay)!

Wat is de status van mijn reparatie?

Wij houden u te allen tijde op de hoogte als de reparatietijd langer duurt dan de geschatte reparatietijd.

Ook kunt u via onze website de status van uw toestel opzoeken. Wij maken gebruik van een zelf ontworpen CRM systeem dat Track & Trace ondersteunt.
U krijgt een persoonlijke code die u kunt invullen op de website en zo uw reparatie kunt volgen.

Blijft mijn data behouden tijdens een reparatie?

Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk uw data is. Om deze reden zullen wij nooit zomaar data verwijderen. Moet het toestel gereset worden, dan berichten wij u alvorens het uitvoeren van deze reset. Wij streven ernaar om alle reparaties uit te voeren zonder het verlies van data. Wel raden wij aan om voor de zekerheid een back-up van uw data te maken. Dit kan via de computer of iCloud.

Let op, het komt voor dat het toestel spontaan wordt gereset zonder ons toedoen. Smartab is in geen gevallen aansprakelijk voor dataverlies.

Waterschade aan telefoon of tablet?

Wanneer uw smartphone in aanraking is gekomen met een water of bloot is gesteld aan waterdamp is er grote kans op waterschade. Het is belangrijk dat er zo snel mogelijk wordt ingegrepen om de waterschade te beperken.

Hoe eerder u bent met hulp inschakelen, hoe groter de kans dat ernstige waterschade wordt voorkomen en uw smartphone of tablet gerepareerd kan worden. Het is dus belangrijk dat u zo snel mogelijk bij ons langskomt.

Wilt u weten wat u moet doen alvorens langs te komen? Hier vindt u meer over waterschade aan uw telefoon of tablet.

Onderdelen en voorraad (3)

Werken jullie met originele onderdelen?

Ja, wij werken uitsluitend met originele onderdelen. Wij zijn zó van onze producten overtuigd, dat wij altijd 1 jaar garantie geven. De meeste display units zijn origineel geassembleerd en bestaan uit hele units. Zo werken wij al jaren samen met grote namen en voeren wij reparaties op grote schaal uit. Kwaliteit en service staan voorop.

Helaas geven bedrijven hedendaags veel misleidende informatie, waardoor de klant op een verkeerd spoor wordt gebracht. Smartab wil hier een stokje voor steken! Reparaties met gebruik van originele onderdelen zijn duurder, omdat kwaliteit meer geld kost. Trap dus niet in goedkope reparaties die voor weinig geld worden aangeboden.

Twijfelt u over een reparatie dat elders is uitgevoerd en/of wilt u graag meer informatie ontvangen? Neemt u gerust contact met ons op zodat wij onze expertise met u kunnen delen.

Jullie gebruiken originele onderdelen, maar zijn niet ontzettend duur?

Dat klopt! Wij gebruiken uitsluitend originele onderdelen en plaatsen kwaliteit en service boven alles! Normaal zou u denken dat dit ten koste gaat van uw portemonnee, maar daar is niets van waar. Wij werken al jaren samen met grote partijen en verrichten reparaties op grote schaal. Doordat wij grote inkoopkanalen hebben en veel reparaties verrichten, kunnen wij u laten profiteren van scherpe prijzen.

Hoe weet ik of het onderdeel op voorraad is?

Wij hebben de meeste onderdelen op voorraad liggen, echter kan het natuurlijk zomaar gebeuren dat uw onderdeel nabesteld moet worden. Wilt u zekerheid, neemt u dan even contact op met onze klantenservice. U kunt telefonisch een afspraak inplannen en direct controleren of het onderdeel op voorraad is.

Ligt het onderdeel niet op voorraad, dan wordt deze in de meeste gevallen de volgende dag uit ons externe magazijn nageleverd. Deze zendingen komen vaak in de ochtend omstreeks 09:00 uur binnen.

Voor meer informatie neemt u contact met ons op!

Website (2)

Klachten

Onze nummer #1 prioriteit, is klanttevredenheid en service! Bent u niet tevreden, dan spijt dit ons ten zeerste! Soms wordt er iets over het hoofd gezien of is er sprake van een misverstand. Wij doen er dan ook alles aan om u volledig naar uw wens te helpen. Tot slot zijn wij ook maar mensen, ook al zien wij er niet altijd zo uit!

Wat nu?

Voor elk probleem is een oplossing. Neemt u contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke dag telefonisch te bereiken op:

  • Maandag tot donderdag – 09:00 uur tot 18:00 uur
  • Vrijdag – 09:00 uur tot 19:00 uur
  • Zaterdag – 10:00 uur tot 17:00 uur
  • Zondag- 12:00 uur tot 17:00 uur

Ook bereikbaar via Whatsapp, e-mail en chat! Wij geven voorkeur aan telefonisch contact, zodat wij verder in detail kunnen treden en u de best mogelijke service kunnen aanbieden. Sorry, sorry en sorry =D

Mijn toestel staat niet op jullie site, wat nu?

Wij repareren bijna alle modellen en streven ernaar om daar iedere dag meer toestellen aan toe te voegen. Staat uw toestel niet op de website, dan betekend dit niet perse dat wij uw toestel niet repareren. Neem contact op met onze klantenservice en controleer of wij reparaties voor uw toestel aanbieden. Vaak staan oude modellen niet meer op de website, omdat de dagwaarde laag is en de reparatiekosten vaak te hoog zijn.

Vergeet niet uw model- en/of serienummer bij de hand te houden, zodat wij de opties kunnen bespreken.

Winkel (4)

Kan ik ook zonder afspraak langskomen?

Als u zonder afspraak wilt langskomen, bestaat er een kans dat u niet per direct geholpen kunt worden. Overigens zou het zomaar voor kunnen komen dat uw onderdeel nabesteld dient te worden. Wilt u niet wachten en/of wilt u zekerheid? Plan online een afspraak in of neem contact met ons op.

Neem contact op via Whatsapp, telefoon, e-mail of chat.

Wat zijn jullie openingstijden?

 

Onze openingstijden kunt u op onze website terugvinden onderaan de pagina (de Footer). Wij snappen dat u geen zin heeft om te scrollen, daarom hier ook een overzicht!

SMARTAB B.V. Hoofdkantoor

Kruisweg 971C
2132CE Hoofddorp
023 584 6312

Maandag 09.00 – 18.00
Dinsdag 09.00 – 18.00
Woensdag 09.00 – 18.00
Donderdag 09.00 – 18.00
Vrijdag 09.00 – 19.00
Zaterdag 10.00 – 17.00
Zondag 12.00 – 17.00

Kan ik bij jullie parkeren?

Ja, er zijn voldoende parkeermogelijkheden bij onze vestiging. Ook met het openbaar vervoer zijn wij goed bereikbaar.

Hoelang duurt een reparatie als ik op afspraak langskom?

In de meeste reparaties is het mogelijk dat u op de reparatie kunt wachten. De gemiddelde reparatietijd bedraagt in de meeste gevallen 30 tot 45 minuten. De gemiddelde reparatietijd geven wij uiteraard aan.

Let op, komt u zonder afspraak langs dan is er een kans dat het onderdeel niet op voorraad is. In de meeste gevallen wordt het benodigde onderdeel de volgende ochtend bij opening geleverd.

Toestel (2)

Hoe weet ik welk model toestel ik heb?

Dit kunt u vaak zelf nagaan! Op veel toestellen staan namelijk het model en/of serienummer weergegeven. In de meeste gevallen kunt u deze informatie op de achterkant van uw toestel terugvinden. Staat het hier niet en heeft u een model waarbij u de batterij kunt verwijderen, dan staat deze informatie hoogstwaarschijnlijk onder de batterij op een etiket.

Heeft u nog de mogelijkheid om uw toestel te bedienen? Gaat u naar Instellingen -> info (toestel). Hier vindt u alle informatie terug met betrekking tot het imei-, model en serienummer.

Liever assistentie? Neemt u gerust contact met ons op zodat wij dit samen met u kunnen opzoeken.

Mijn toestel staat niet op jullie site, wat nu?

Wij repareren bijna alle modellen en streven ernaar om daar iedere dag meer toestellen aan toe te voegen. Staat uw toestel niet op de website, dan betekend dit niet perse dat wij uw toestel niet repareren. Neem contact op met onze klantenservice en controleer of wij reparaties voor uw toestel aanbieden. Vaak staan oude modellen niet meer op de website, omdat de dagwaarde laag is en de reparatiekosten vaak te hoog zijn.

Vergeet niet uw model- en/of serienummer bij de hand te houden, zodat wij de opties kunnen bespreken.

Bezorgen en afhalen (4)

Hoelang duurt de reparatie als ik het toestel toestuur?

Wij zullen het toestel na de dag van het versturen ontvangen. Op het moment dat wij het toestel hebben ontvangen, starten wij per direct met het onderzoek en/of de reparatie. In de meeste gevallen kunnen wij het toestel binnen 24 to 48 uur retourneren.

Hoelang duurt de reparatie als ik het toestel laat ophalen?

Onze haal- & brengservice wordt uitbesteed aan een professionele koeriersdienst. Op het moment dat het toestel wordt ingeboekt, kunt u het toestel binnen 24 tot 48 uur retour verwachten.

Verzendwijze naar SMARTAB

Kiest u ervoor om uw toestel op te sturen? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan te raden om uw toestel aangetekend te versturen zodat u altijd kunt aantonen dat uw toestel is aangekomen. Tevens is uw toestel tot een bepaald bedrag verzekerd tijdens de verzending.

Wij raden aan het toestel stevig te verpakken in een neutrale verpakking, zodat het toestel geen schade kan oplopen tijdens de verzending. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het opsturen van uw toestel.

Is er een andere verzendwijze naar SmarTab?

U kunt kiezen voor een postduif, drone of vliegtuig! Toch raden wij aan gebruik te maken van een koeriersdienst, vaak omdat de eerst genoemde verzendwijzen niet altijd beschikbaar zijn.-

  • Kiest u ervoor om het toestel zelf te versturen, dan bent u vrij om te kiezen van welke koeriersdienst u gebruik wilt maken. Enkele voorbeelden: PostNL, DHL, UPS en GLS. Let op, u bent zelf verantwoordelijk voor deze zending. Deze kosten voor verzending komen voor uw rekening. Wij raden aan gebruik te maken van een ‘aangetekende zending’. Wanneer uw pakket niet aangetekend wordt verzonden is dit op eigen risico. Verpak daarom uw toestel goed en draag zorg dat uw toestel tijdens transport niet in het pakket kan verschuiven. Maak gebruik van goed verpakkingsmateriaal (oude kranten of bubbeltjesfolie)!

 

  • Kiest u voor onze haal- & brengservice, dan brengen wij €15,00 (inclusief btw) in rekening. Wij dragen zorg dat uw toestel door een professionele koeriersdienst wordt opgehaald en deze na reparatie weer wordt geretourneerd.

 

  • U kunt ook zelf op de fiets springen, de auto pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer!

Zakelijk (2)

Welke voordelen bied het zakelijk account?

Wij weten dat u als ondernemer geen tijd heeft om onbereikbaar te zijn. Heeft u als bedrijf-zijnde meerdere toestellen in beheer en wilt u het reparatietraject volledig uit handen geven? Vraag een vrijblijvend zakelijk account aan en maak gebruik van onze all-in-one service.

  • U of uw medewerkers kunnen op locatie langskomen en gebruik maken van onze 30 minuten service
  • Meldt uw reparaties aan in onze Online Portal en behoudt het overzicht van alle openstaande en gesloten reparaties
  • Betalen op factuurbasis
  • Onze haal- & brengservice dekt heel Nederland. Vóór 15:00 uur aangemeld = binnen 3 uur opgehaald
  • Toestel versturen / ophalen = 24 tot 48 uur service
  • No Cure No Pay
  • U krijgt een eigen accountmanager toegewezen, die altijd voor u klaar staat
  • Bereikbaar via telefoon, e-mail, chat en Whatsapp
  • Wij passen onze service aan op uw processen. Service-op-maat
  • Uitsluitend gebruik van originele onderdelen
  • Garantie afhandelingen voor alle merken

Hoe word ik een zakelijke klant bij SMARTAB?

Wilt u een zakelijke klant worden bij SMARTAB, dan willen wij u vriendelijk verzoeken om het daarvoor bestemde formulier op onze website in te vullen. Dit formulier kunt u terugvinden onder ‘SMARTAB Zakelijk’.

Wij zullen zorg dragen dat u persoonlijk wordt benaderd om u op de hoogte brengen van onze all-in-one service.