Veelgestelde vragen

VEEL GESTELDE VRAGEN

De reparatie van mijn toestel valt niet onder de garantie, wat nu?

Wanneer uw toestel niet onder de garantie gerepareerd kan worden koppelen wij terug met een prijsopgave. Bent u in de winkel? Dan bespreken wij dit per direct samen en komen tot een oplossing. Niet in de winkel? Dan nemen wij telefonisch contact met u op en/of versturen de prijsopgave per e-mail. In deze e-mail vind u verdere instructies hoe u de offerte kunt beantwoorden.

Valt de reparatie van mijn toestel binnen de garantie?

Vocht-, val-, of stootschade valt over het algemeen niet onder de garantie van de meeste fabrikanten.
Dit kunt u alvorens de reparatie altijd nog even nagaan bij uw fabrikant.

In de garantievoorwaarden van de fabrikant kunt u terugvinden welke defecten wel en welke niet binnen de garantie vallen.
Bij aankoop van uw toestel heeft u deze officiële documenten ontvangen of u kunt deze te allen tijde terugvinden op de website van de betreffende fabrikant.

Kan ik ook zonder afspraak langskomen?

Als u zonder afspraak wilt langskomen, bestaat er een kans dat u niet per direct geholpen kunt worden. Overigens zou het zomaar voor kunnen komen dat uw onderdeel nabesteld dient te worden. Wilt u niet wachten en/of wilt u zekerheid? Plan online een afspraak in of neem contact met ons op.

 
Neem contact op via Whatsapp, telefoon, e-mail of chat.

Hoelang duurt de reparatie als ik het toestel toestuur?

Wij zullen het toestel na de dag van het versturen ontvangen. Op het moment dat wij het toestel hebben ontvangen, starten wij per direct met het onderzoek en/of de reparatie. In de meeste gevallen kunnen wij het toestel binnen 24 to 48 uur retourneren.

Hoelang duurt de reparatie als ik het toestel laat ophalen?

Onze haal- & brengservice wordt uitbesteed aan een professionele koeriersdienst. Op het moment dat het toestel wordt ingeboekt, kunt u het toestel binnen 24 tot 48 uur retour verwachten.

Welke voordelen bied het zakelijk account?

Wij weten dat u als ondernemer geen tijd heeft om onbereikbaar te zijn. Heeft u als bedrijf-zijnde meerdere toestellen in beheer en wilt u het reparatietraject volledig uit handen geven? Vraag een vrijblijvend zakelijk account aan en maak gebruik van onze all-in-one service.

  • U of uw medewerkers kunnen op locatie langskomen en gebruik maken van onze 30 minuten service
  • Meldt uw reparaties aan in onze Online Portal en behoudt het overzicht van alle openstaande en gesloten reparaties
  • Betalen op factuurbasis
  • Onze haal- & brengservice dekt heel Nederland. Vóór 15:00 uur aangemeld = binnen 3 uur opgehaald
  • Toestel versturen / ophalen = 24 tot 48 uur service
  • No Cure No Pay
  • U krijgt een eigen accountmanager toegewezen, die altijd voor u klaar staat
  • Bereikbaar via telefoon, e-mail, chat en Whatsapp
  • Wij passen onze service aan op uw processen. Service-op-maat
  • Uitsluitend gebruik van originele onderdelen
  • Garantie afhandelingen voor alle merken

Word ik vooraf op de hoogte gebracht van de kosten?

Wij doen ons best om alvorens de reparatie een bedrag vast te stellen van de totale kosten. In de meeste gevallen kunnen wij vooraf een prijsopgave geven, indien het om een waterschadereparatie gaat zal dit een lastiger verhaal worden.

Wat als de geschatte reparatiekosten hoger uitvallen?

Wij proberen u op voorhand zo goed mogelijk te informeren betreft de kosten. Na het stellen van een diagnose ontvangt u een prijsopgave. Het kan uiteraard gebeuren dat een toestel op voorhand niet volledig getest kan worden en een ander probleem zich op een later moment voor doet. Mocht dit gebeuren, dan berichten wij u tijdig met een aangepaste prijsopgave en wachten wij op uw feedback.

Wat is de status van mijn reparatie?

Wij houden u te allen tijde op de hoogte als de reparatietijd langer duurt dan de geschatte reparatietijd.

Ook kunt u via onze website de status van uw toestel opzoeken. Wij maken gebruik van een zelf ontworpen CRM systeem dat Track & Trace ondersteunt.
U krijgt een persoonlijke code die u kunt invullen op de website en zo uw reparatie kunt volgen.

Hoelang duurt een reparatie als ik op afspraak langskom?

In de meeste reparaties is het mogelijk dat u op de reparatie kunt wachten. De gemiddelde reparatietijd bedraagt in de meeste gevallen 30 tot 45 minuten. De gemiddelde reparatietijd geven wij uiteraard aan.

Let op, komt u zonder afspraak langs dan is er een kans dat het onderdeel niet op voorraad is. In de meeste gevallen wordt het benodigde onderdeel de volgende ochtend bij opening geleverd.

Blijft mijn data behouden tijdens een reparatie?

Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk uw data is. Om deze reden zullen wij nooit zomaar data verwijderen. Moet het toestel gereset worden, dan berichten wij u alvorens het uitvoeren van deze reset. Wij streven ernaar om alle reparaties uit te voeren zonder het verlies van data. Wel raden wij aan om voor de zekerheid een back-up van uw data te maken. Dit kan via de computer of iCloud.

Let op, het komt voor dat het toestel spontaan wordt gereset zonder ons toedoen. Smartab is in geen gevallen aansprakelijk voor dataverlies.

Waterschade aan telefoon of tablet?

Wanneer uw smartphone in aanraking is gekomen met een water of bloot is gesteld aan waterdamp is er grote kans op waterschade. Het is belangrijk dat er zo snel mogelijk wordt ingegrepen om de waterschade te beperken.

Hoe eerder u bent met hulp inschakelen, hoe groter de kans dat ernstige waterschade wordt voorkomen en uw smartphone of tablet gerepareerd kan worden. Het is dus belangrijk dat u zo snel mogelijk bij ons langskomt.

Wilt u weten wat u moet doen alvorens langs te komen? Hier vindt u meer over waterschade aan uw telefoon of tablet.

Verzendwijze naar SmarTab

Kiest u ervoor om uw toestel op te sturen? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan te raden om uw toestel aangetekend te versturen zodat u altijd kunt aantonen dat uw toestel is aangekomen. Tevens is uw toestel tot een bepaald bedrag verzekerd tijdens de verzending.

Wij raden aan het toestel stevig te verpakken in een neutrale verpakking, zodat het toestel geen schade kan oplopen tijdens de verzending. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor het opsturen van uw toestel.

Is er een andere verzendwijze naar SmarTab?

U kunt kiezen voor een postduif, drone of vliegtuig! Toch raden wij aan gebruik te maken van een koeriersdienst, vaak omdat de eerst genoemde verzendwijzen niet altijd beschikbaar zijn.-

  • Kiest u ervoor om het toestel zelf te versturen, dan bent u vrij om te kiezen van welke koeriersdienst u gebruik wilt maken. Enkele voorbeelden: PostNL, DHL, UPS en GLS. Let op, u bent zelf verantwoordelijk voor deze zending. Deze kosten voor verzending komen voor uw rekening. Wij raden aan gebruik te maken van een ‘aangetekende zending’. Wanneer uw pakket niet aangetekend wordt verzonden is dit op eigen risico. Verpak daarom uw toestel goed en draag zorg dat uw toestel tijdens transport niet in het pakket kan verschuiven. Maak gebruik van goed verpakkingsmateriaal (oude kranten of bubbeltjesfolie)!

 

  • Kiest u voor onze haal- & brengservice, dan brengen wij €15,00 (inclusief btw) in rekening. Wij dragen zorg dat uw toestel door een professionele koeriersdienst wordt opgehaald en deze na reparatie weer wordt geretourneerd.

 

  • U kunt ook zelf op de fiets springen, de auto pakken of gebruik maken van het openbaar vervoer!

Hoe word ik een zakelijke klant bij SMARTAB?

Wilt u een zakelijke klant worden bij SMARTAB, dan willen wij u vriendelijk verzoeken om het daarvoor bestemde formulier op onze website in te vullen. Dit formulier kunt u terugvinden onder ‘SMARTAB Zakelijk’.

Wij zullen zorg dragen dat u persoonlijk wordt benaderd om u op de hoogte brengen van onze all-in-one service.